Valamivel több, mint 28 évvel ezelőtt elindult valami. 1981 augusztus 1-én felhangzott John Lack szájából a mondat: „Ladies and gentleman, rock and roll”, és elindult hódító útjára a Music Television. Elsőként stílszerűen a The Buggles – Video Killed the Radio Star című dalát adták le, és ezzel megindult az MTV világkarrierje, és elkezdett felfutni a videoklip iparág is.
Rögtön az elején kiderült, hogy a csatorna kiváló promóciós eszköze a kiadóknak. A televízió volt az a csatorna, ahol a célközönséghez el lehetett juttatni az új albumok 1-1 dalát, ezzel arra ösztönözve a potenciális zenehallgatót, hogy rohanjon a boltokba megvásárolni azt. Az eszköz pedig működött. Nem lehetett olyan, hogy egy együttesnek ne legyen az új albumához rögtön a kezdetbe videoklipje, még az olyan együttesek sem nélkülözhették ezt, akiktől később csupán ezt az egy dalt ismerték meg az emberek. Annyira szükség volt a klipre, hogy sok esetben a dalból született egy video version, ami jobban illeszkedett zeneileg vagy hosszában a televíziós bemutatásra. Ezen hatásoknak köszönhetően több együttes annyi klipet forgatott az évek alatt, hogy az MTV komplett hétvégéket rendezhetett az együttesről, szinte csak az ő műveiket, riportjaikat, koncertjeiket bemutatva, némileg megfűszerezve a hasonszőrű zenekarok anyagával. Ráadásul nem csak a mennyiség, hanem a minőség is számított, sikk lett kiemelkedő klipet forgatni. Ezekben a legújabb filmes technológiák tűntek fel, és némelyik zenei anyag forgatása nagyobb költségvetésű lett, mint egy akkori komplett magyar film. Egymásra rálicitálva forgatták az egyre mozgalmasabb és összetettebb filmeket, néha már egy kisebb novella történetét elmesélve néhány percben. El lehet mondani, hogy maradandó alkotások születtek, sok klip jelenete máig kultikus képsor.
Az MTV minden zenei igényt ki akart elégíteni, és nem csak időben, de zenében is meg akarta valósítani saját reklámját: „Music for all seasons”. Így születtek sorban a tematikus műsorok. A teljesség igénye nélkül megemlíthetjük a Headbangers Ball-t, ami a keményebb rock kedvelőit igyekezett magához vonzani, a Party Zone-t, ami a techno kedvelőinek igényeit szolgálta ki, a 120 Minutes-t, ami az alternatív, vagy a Yo!-t, ami a rapzene kedvelőit hozta a képernyők elé. Nagyon sok együttes megjelent az Unplugged műsorban, ahol a névben jelzett módon olyan együttesek jöttek a stúdióba zenélni, akik szerették volna megmutatni mit tudnak bemutatni akusztikus hangszereken, élőben. Ezen műsorok között nem szólt másról a csatorna, mint ami a nevéből adódott. A 24 óra maradék idejében salátaszerűen forogtak egymás után a klipek, így csupán a hangot hallgatva is élményt nyújtott.
Aztán megindult szép lassan az átalakulás. Az igényes zenék helyét szépen elkezdték átvenni az egyéb műsorok. A klipek helyére valóságshow került, és az MTV zeneileg is jelentősen elmozdult, és egyes zenei irányzatok teljesen kiszorultak. Végül ez oda vezetett, hogy az MTV már maga is elismeri, hogy ez a csatorna, már nem az a csatorna. Így született meg a döntés, hogy a kultikus logo is a múlté, és eltűnik belőle a „music” szó. A csatorna úgy döntött, hogy maradjon a zenei videózás a Youtubenak, ők a mostani fiatalságot inkább más műsorokkal kívánják kiszolgálni. Aki talán rápillantott az utóbbi években az a Music Televison műsorára, annak ez már nem túl nagy meglepetés, azonban a logo megváltoztatása végképp pontot tett a kérdésre. Az MTV korábbi formájában halott. Nem akar már nekünk klipeket adni, és nem akar reklámfelület lenni. Ráadásul senki sem rohan megmenteni, pedig a zenei kiadóknak annak idején nagyszerű reklámeszköznek bizonyult, és ki tudja, egy igényes zenei csatorna mit tenne a mára erősen visszaesőben lévő zenei eladásokkal. Búcsúzzunk az Music Television-től azzal a klippel, amivel az egész elkezdődött. A zenei televíziózás klasszikus formájával sajnos végzett modern korunk kulturális igénye. Vagy igénytelensége.