Hóbelevanc

Minden Hóbelevanc, azaz vélemény és értekezés bármilyen témában. Amennyiben szeretnél írni, de nem a kommentek közé, azt megteheted a moverhu-kukac-vipmail.hu címre küldött leveleddel.

Analitycs

Valamivel több, mint 28 évvel ezelőtt elindult valami. 1981 augusztus 1-én felhangzott John Lack szájából a mondat: „Ladies and gentleman, rock and roll”, és elindult hódító útjára a Music Television. Elsőként stílszerűen a The Buggles – Video Killed the Radio Star című dalát adták le, és ezzel megindult az MTV világkarrierje, és elkezdett felfutni a videoklip iparág is.

Rögtön az elején kiderült, hogy a csatorna kiváló promóciós eszköze a kiadóknak. A televízió volt az a csatorna, ahol a célközönséghez el lehetett juttatni az új albumok 1-1 dalát, ezzel arra ösztönözve a potenciális zenehallgatót, hogy rohanjon a boltokba megvásárolni azt. Az eszköz pedig működött. Nem lehetett olyan, hogy egy együttesnek ne legyen az új albumához rögtön a kezdetbe videoklipje, még az olyan együttesek sem nélkülözhették ezt, akiktől később csupán ezt az egy dalt ismerték meg az emberek. Annyira szükség volt a klipre, hogy sok esetben a dalból született egy video version, ami jobban illeszkedett zeneileg vagy hosszában a televíziós bemutatásra. Ezen hatásoknak köszönhetően több együttes annyi klipet forgatott az évek alatt, hogy az MTV komplett hétvégéket rendezhetett az együttesről, szinte csak az ő műveiket, riportjaikat, koncertjeiket bemutatva, némileg megfűszerezve a hasonszőrű zenekarok anyagával. Ráadásul nem csak a mennyiség, hanem a minőség is számított, sikk lett kiemelkedő klipet forgatni. Ezekben a legújabb filmes technológiák tűntek fel, és némelyik zenei anyag forgatása nagyobb költségvetésű lett, mint egy akkori komplett magyar film. Egymásra rálicitálva forgatták az egyre mozgalmasabb és összetettebb filmeket, néha már egy kisebb novella történetét elmesélve néhány percben. El lehet mondani, hogy maradandó alkotások születtek, sok klip jelenete máig kultikus képsor.

Az MTV minden zenei igényt ki akart elégíteni, és nem csak időben, de zenében is meg akarta valósítani saját reklámját: „Music for all seasons”. Így születtek sorban a tematikus műsorok. A teljesség igénye nélkül megemlíthetjük a Headbangers Ball-t, ami a keményebb rock kedvelőit igyekezett magához vonzani, a Party Zone-t, ami a techno kedvelőinek igényeit szolgálta ki, a 120 Minutes-t, ami az alternatív, vagy a Yo!-t, ami a rapzene kedvelőit hozta a képernyők elé. Nagyon sok együttes megjelent az Unplugged műsorban, ahol a névben jelzett módon olyan együttesek jöttek a stúdióba zenélni, akik szerették volna megmutatni mit tudnak bemutatni akusztikus hangszereken, élőben. Ezen műsorok között nem szólt másról a csatorna, mint ami a nevéből adódott. A 24 óra maradék idejében salátaszerűen forogtak egymás után a klipek, így csupán a hangot hallgatva is élményt nyújtott.

Aztán megindult szép lassan az átalakulás. Az igényes zenék helyét szépen elkezdték átvenni az egyéb műsorok. A klipek helyére valóságshow került, és az MTV zeneileg is jelentősen elmozdult, és egyes zenei irányzatok teljesen kiszorultak. Végül ez oda vezetett, hogy az MTV már maga is elismeri, hogy ez a csatorna, már nem az a csatorna. Így született meg a döntés, hogy a kultikus logo is a múlté, és eltűnik belőle a „music” szó.  A csatorna úgy döntött, hogy maradjon a zenei videózás a Youtubenak, ők a mostani fiatalságot inkább más műsorokkal kívánják kiszolgálni. Aki talán rápillantott az utóbbi években az a Music Televison műsorára, annak ez már nem túl nagy meglepetés, azonban a logo megváltoztatása végképp pontot tett a kérdésre. Az MTV korábbi formájában halott. Nem akar már nekünk klipeket adni, és nem akar reklámfelület lenni. Ráadásul senki sem rohan megmenteni, pedig a zenei kiadóknak annak idején nagyszerű reklámeszköznek bizonyult, és ki tudja, egy igényes zenei csatorna mit tenne a mára erősen visszaesőben lévő zenei eladásokkal. Búcsúzzunk az Music Television-től azzal a klippel, amivel az egész elkezdődött. A zenei televíziózás klasszikus formájával sajnos végzett modern korunk kulturális igénye. Vagy igénytelensége.

 

98 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hobelevanc.blog.hu/api/trackback/id/tr381750156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagypapa~ 2010.02.12. 11:15:31

Cöcöcö, akkor marad a VIVA... :D

BrainMan (törölt) 2010.02.12. 11:21:54

@nagypapa~: Ettől félek én is.
Nekem annak idején sokat jelentett az MTV. Ma már nehéz elképzelni, hogy a kedvenc együttesed legújabb klipjét nem a netről szeded le, hanem város a beharangozott vetítést. Soha nem felejtem el, mikor Dave Gahan annak idején feltűnt hosszú hajjal :)

céerem 2010.02.12. 11:22:14

Nekem hiányzik a normális zenei tv, emlékszem, a német Viva is mennyivel jobb volt a '90-es években, mint most! Most ha zenei adóra kapcsolok, idióta műsorok és hirdetések vannak, zene sehol, vagy alig, az is rossz.
Régi szép idők, amikor még a vh1 is jó volt és a három adóból egyiken meg lehetett állni kapcsolgatás közben :-)

manmachine · http://nagykrisztian.com 2010.02.12. 11:23:33

Naponta eszembe jut ez a téma, és felrobbanok mérgemben. Két ilyen hulladék adó mint a MTV és a Viva együtt...

Ez a kettő, amit a szolgáltatóm a T-Home ad.

A zenészeknek és a zenei ízlésnek okozott kár mellett a gyerekek személyiségének okozott kár is jelentős.

Pedig milyen műsorok voltak 15 éve.

120 minutes!

Chino 2010.02.12. 11:24:13

Az MTV már a 90-es évek végén meghalt. Legalábbis számomra.

Is 2010.02.12. 11:24:30

Teljesen egyetértek, borzasztóan sajnálom hogy így megváltoztak. A '90-es években szinten minden zenét az MTV-ből ismertem meg, és nem nagyon lehetett csalódni, bármikor is kapcsoltam be, ment valami. Az utóbbi években már nagyítóval kellett vadászni a klipekre. R.I.P. zenei MTV.

Picsasereghajtó 2010.02.12. 11:25:07

Inkább ezzel búcsúztassuk:

www.youtube.com/watch?v=BiB0VgOKojg

BTW, én egyáltalán nem sajnálom. A gőzmozdony is nagy dolog volt amikor megjelent, de a klímás TGV-n ülve egy picit sem hiányozna. Márpedig a zenetévé és a net kb úgy viszonyul egymáshoz, mint ez a kettő.

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.02.12. 11:25:56

Kösz a cikket.

Ó basszus, nosztalgia... Fiatalság, első angol szavak hallása, PLAY - REC videón. Klipek várása... hát igen, fura belegondolni. Szerintem a youtube sosem adhatja vissza azt és adhatja meg a "mai fiataloknak" (fú én öreg lennék?), amit nekünk földön ülve adott egy Paul King műsor...

Ha nem bánod, saját visszaemlékezésemet, amit nyáron írtam az MTV szülinapjára, idevágom: b-oldal.blog.hu/2009/08/01/a_music_television_szuletese

movhu 2010.02.12. 11:28:24

@Interstellar Overdrive: Köszi a linket, valahol rémlett, hogy volt egy ilyen írásod :) Nekem van Depeche Mode klipgyűjteményem az általad vázolt módszerrel gyűjtve.
Őszintén megmondom, hogy az elmúlt években már nem nagyon néztem MTV-t, de annak idején, főleg hétvégén elég sokat néztem, vagy csak úgy hallgattam hangfalakra kivezetve...nagyon más világ volt.

L.E. 2010.02.12. 11:33:01

Az utóbbi x évben ez a két csatorna már nem a zenéről szólt valóban.. Nálunk digi tv van, ami nemrég kiszedte a vivát és az mtv-t is a kínálatból, helyettük hálisten betett két (egyelőre) nagyon jó zene adót (kb vh1 stílusút)

trixilw 2010.02.12. 11:36:17

Az MTV már évek óta igénytelen volt. De még mindig van VH1, ami szintén az MTV-é.

céerem 2010.02.12. 11:38:30

Hy, it's XY on MTV News!
és a telefonszám vége: 461061, ez úgy megmaradt...

BrainMan (törölt) 2010.02.12. 11:40:45

@céerem: "Find out on MTV Text" :)
Akkor még nem weboldala volt a tévéknek.

céerem 2010.02.12. 11:47:42

@BrainMan: És milyen nagy szó volt, amikor world preimer-ben játszották a klipeket!

kulup 2010.02.12. 11:48:13

A diginél volt VH1 Classic, az nagyon jó volt, sajnálom, hogy kiszedték.

movhu 2010.02.12. 11:53:09

@céerem: Az a baj, hogy a zenei adók eltűnésével nehéz minőségi és nézhető videoklippekhez jutni. A Youtube-on a legtöbb video nézhetetlen, a hangja meg katasztrófa. Ennél sokkal jobb volna, ha mondjuk nem a megszűntetés, hanem a HD irányba mentek volna a zenei adók.

GZoli 2010.02.12. 11:53:44

Ja, nálunk a tv szolgáltató meglepően 3db -nem vicc- román zenei tv-t ad, persze magyarul, meg magyar zenék is vannak, magyar műsorvezetőkkel. Nagyon meglepő, de mindig zene megy és nem is rossz. Azóta megint nézek néha zene tv-t.

spinat 2010.02.12. 12:06:25

Hi, Steve blame here with MTV news :)

don kartács 2010.02.12. 12:08:41

@spinat: baszki ugyanezt akartam írni! :DD

walter77 2010.02.12. 12:09:10

@Interstellar Overdrive:

Paul King! Igen! Rebecca de Ruvo, Ray Cokes! Akinek ezek a nevek semmit sem mondanak, nem igazán vágják mit is jelentett az Mtv akkoriban...

Én még emlékszem, hogy felvettem klippeket vidókazettára. (Anyám persze letörölte egyszer valami hülye sorozat miatt. Elképesztő. Blaszfémia!)

@Sün! balázs:

A párhuzamot értem, de azért nem teljesen oké, mert az MTV azzal, hogy valóságsókat nyom csak önmaga igénytelen tartalmatlan ötlettelen arnyékává vált, míg egy gőzmözdöny akkor is gőzmozdony, ha elmegy mellette a TGV. Az MTV a real world műsorával már akkor bevezette a valóság sókat,amikor még azt sem tudtuk mi is ez. Ehhez képest csinálhatna mást is. Pl. amit a youtube nem tud, az az, hogy összehoz műsorokat, ahol élőben nyomja kedvenc bandád, amilyen az unlpugged meg a storytellers volt, de láttam én már betelefonálós kívánságműsort is, ahol nem egy kozmix klippet lehetett kérni, hanem David Bowie játszotta le élőben a kért dalt. Ez azért nem olyan, amit egy fájlmegosztó megold önmagától.

don kartács 2010.02.12. 12:09:50

írok mást: "Hi, Lisa Ianson here with MTV news"

nflblog · http://tojaslabda.blog.hu/ 2010.02.12. 12:10:12

kár érte, jó műsorok voltak, most akkor beérjük a VIVA-val:)

tlantos 2010.02.12. 12:13:13

@smartdrive: Ooo igen, a money for nothing. Ami az MTV Europe elso szama volt.

Akkoriban angyon jo volt az mtv (greatest hits, 3 from 1, stb.) No meg ott volt az idiota Ray Cokes :)
Kesobb egyre szarabb lett, aztan mar nem is volt elerheto nalunk. Evekkel ezelott a VH1 valamennyire tudta potolni, de miota felesbe nyomjak a cc-vel, semmi ertelme nincs. Meg a zenek is szarok rajta.
A amgyar zenetevek meg az elejen is igenytelenek voltak (szar zene, primitiv musorvezetok).

don kartács 2010.02.12. 12:15:37

@walter77: Rebecca de Ruvo az a szőke áru volt a DialMTV-ből?

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.02.12. 12:20:18

Az MTV már az elsö reality leadásakor a pokolba ment, de azért így is rohadt szomorú ez az egész.

walter77 2010.02.12. 12:22:46

@don kartács:

Igen!

Lisa Ianson! Igen, igen.

Doryyka 2010.02.12. 12:25:27

Ezen nőttem fel,nagyon hiányzik. Nekem akkor helt meg, amikor kódolták, utána már nem negyon néztem. De ez már nem az, az tuti. 14 évesen mennyit röhögtem Ray Cokes-on (+44 483461061...)

movhu 2010.02.12. 12:28:24

@walter77: Valami ilyesmi túlélési stratégiára gondolok én is. A mai zenei világgal, és láthatón a köré épült iparággal az a baj, hogy nem tud alkalmazkodni a változásokhoz. Ez olyan, mintha valamely politikai napilap egyszer csak elkezdi magát Blikk stílusúvá formálni, ha nem mennek az eladások, és egyszer csak már mindenki azt látja, hogy egy bulvárlap lett.
Mindenki csak sír, hogy kevés a lemezeladás, nem megy a zene, közben egy lépést sem tesznek abba az irányba, hogy ez ne így legyen. Fenyegetőznek a jogvédőkkel, de igazi lépésnek a hallgató felé nyoma sincs. Illetve van. Visszalépést láthatunk.

céerem 2010.02.12. 12:33:34

Mondjuk nem igazán értem, hogy mitől jobb a neten í youtube- on keresgetni a zenéket, mint az, hogy beklapcsolok egy zenei adót a tv-ben, ami tökéletes háttérzene is egyben. Nem fagy le, nem tölt be, stb. stb.
Főleg karácsonykor volt ez jó, wham kifulladásig :-)

pcocu 2010.02.12. 12:33:46

Gyerekkoromban csak ez ment (meg a DSF), rohantam haza suliból. hátha adják a klippjeimet, de az mtv bezárt vagy 15 éve sajnos

Picsasereghajtó 2010.02.12. 12:34:41

@walter77: "láttam én már betelefonálós kívánságműsort is, ahol nem egy kozmix klippet lehetett kérni, hanem David Bowie játszotta le élőben a kért dalt. Ez azért nem olyan, amit egy fájlmegosztó megold önmagától."

Lehet, nekem ez már nincs meg. Bár nem vagyok mai fiatal, az MTV nekem a kezdetek óta az amerikai ízlés szerint menőnek számító igénytelen, kommersz zenékkel egyenlő.

Marr 2010.02.12. 12:35:49

még jó, hogy csak online látjuk ezt a logót. mire európába elér a szöveg lenyesése...

KPC 2010.02.12. 12:40:56

Braun European Top 20 megvan? Nekem az volt a kedvenc, mindig izgultam, hogy a zenéim hol állnak.

Asidotus 2010.02.12. 12:43:46

Youtube-bal az a baj, hogy nem mutatja meg neked a jó zenéket. Azt adja, amire TE kattintasz,, de TE nem ismersz minden új, jó zenét, ellenben azokkal, akikhez minden banda küldözgeti a klipjeit, és van lehetőségük mazsolázni.
Ráadásul meg, azért a Youtube képminőségét ne hasonlítsuk már egy tévéhez. Szaggatott, 4*3 pixeles képek, brr...
Kár a Headbangers Ball-ért...

walter77 2010.02.12. 12:46:10

@movhu:

Hát igen, ez az. Régen az MTV faktor volt a zenében, olyan, mint a Tiffany az üzletek között, most viszont egy 100 Ft.-os bolt lett belőle...

Picsasereghajtó 2010.02.12. 12:47:18

@céerem: Youtube-on is lehet playlistet csinálni egyszerűen, két kattintás hogy a monitor helyett a tévé képernyőjén jelenjen meg a videó teljes képernyőn. És akkor 10 klipből 10 a legnagyobb kedvencek közül való, szemben az MTV 10-ből jó, ha két épp hogy hallgatható dalt ad.

walter77 2010.02.12. 12:50:07

@Sün! balázs:

Hát igen, úgy éthetően nem hiányzik, ha már számodra eleve nem nyújtott pozitívumot.

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2010.02.12. 12:50:49

Áh, a VH1 sem az igazi - egyre több az új zene, aminek semmi keresnivalója nem lenne ott. A VH1 Classic még a legjobb, de az meg nálunk nem elérhető. Én inkább csináltam egy saját zenetévét 4-5 ezer klippel, aztán hadd szóljon a ramdom playlist. Kenterbe veri az összeset.

movhu 2010.02.12. 12:54:41

@Sün! balázs: Elég sok európai zene volt benne, és még 1-2 magyar együttes is volt rajta(jellemzően itthon alig ismertek, nemzetközi szinte híresek).
Az MTV-ben az volt a jó annak idején, hogy ha nem is tetszett a populáris zene, akkor a tematikus műsor mégis adott 1-2 óra szórakozást. A 120 Minutes-ben kifejezetten olyan előadól voltak, amik nem annyira széles körben hallgatottak voltak.

movhu 2010.02.12. 12:56:42

@Kepkocka: A saját zenetévé jó ötlet. De hol van legális forrás, hogy te egy teszőleges 80-as évek beli klipet letölthess magadnak otthonra megfelelő áron, jó minőségben? Sajna ilyen nincs. Tehát csak illegális úton juthatsz hozzá ahhoz, amiért adott esetben fizetnél is, ha egyáltalán volna kinek.

Coyote82 2010.02.12. 13:04:08

Azert az eros tulzas, hogy minden a zenerol szolt... mindig is voltak kultmusorai, a kezdetektol fogva! Az extremsportoktol es fiatalokat erdeklo temaktol kezdve a Beavis and Buttheadig nagyon sok musor kerult ra - persze aranylag rovid idotartamban, es zenevel igyis-ugyis keverve. Aztan most mar el se tudom donteni, hogy VIVA-t nezek vagy MTV-t, mindkettobol ugyanaz a rozsaszin szirup folyik, gyartjak a plazacica plasztiklanyokat meg a metroszexualis emo sracokat, es a segitsegukkel a fogyasztoi tarsadalmat.

walter77 2010.02.12. 13:04:57

@movhu:

Vagy ott volt ugye az Alternative nation...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.12. 13:07:11

@Nűnű: A Youtube nem, ez tény. De ott vannak a netrádiók, amelyek - a szar Danubius-szal ellentétben - jó zenét adnak, ráadásul a legtöbb ki is írja az aktuálisan futó dal címét a Winampban, vagy a honlapján. Onnan meg egy CTRL+C és CTRL+V a Youtube-on, és megvan a klip, az előadó többi dala és egymillió remix a related videos-ban. Zenei blogok, Facebook, vagy akár számítógépes játékok - ezermillió módja van új zenék megismerésének a neten.

Anno jó, ha hallottam egy évben 5 olyan dalt, ami utána a kedvencem lett. Ma kb havonta-kéthavonta bővül ennyivel a lista. Nekem is volt, hogy tűkön ülve vártam az MTV-t nézve, vagy a Danubius kívánságműsort hallgatva, hogy megszólaljon a pár kedvenc dal közül valamelyik. Ma bármikor, bárhol megkapok bármit, ami csak kell (és ez nem csak zenére igaz, hanem filmre, sorozatra is)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.12. 13:11:17

@movhu: A magáncélú letöltés legális, a minőség terén pedig értelmetlen összevetni a fájlcserélőkön fellelhető 720p és full HD minőségű anyagokat az MTV-ből felvett videókazettával.

movhu 2010.02.12. 13:15:27

@Gery.Greyhound: Én is így gondolom, de az Artijus és egyéb jogkezelők meg nem, mert rögtön jönnek azzal, hogy legális a letöltés ja, csak nem oszthatod vissza...ráadásul ez is csak nálunk ilyen, amerikában találnak 3 mp3-at a gépeden, és máris le akarnak csukni.

MEDVE1978 2010.02.12. 13:21:28

Amikor kamasz voltam, az MTV volt minden. Emlékszem, a haverokkal rohantuk haza, hogy láthassuk az új klippeket az MTV-n (esetleg korábban a Super Channelen). Aztán másnap állandóan erről beszéltünk a suliban.
A mostani MTV-nek már nem ez a profilja. Ami zene maradt, az a jól bejáratott együttesek zenéje vagy azé az egy-kettő "újoncé", akit az összes kiadó nyom. Olyan nincs, mint a kilencvenes években, amikor leadták akár a magyar TOP 20-at is, egyszer egy évben.

De ez az élet rendje, az MTV-nek ez az üzleti modell jön be..

David a barátságos. ^.^ 2010.02.12. 13:24:35

@tlantos: Nálunk is így volt felesbe, aztán egyszercsak teljes lett a CC, és újra visszaadták a Vh1-t. Szóval felesbe tényleg nem olyanjó, de így fullba még mindig a legjobb a többi "zene"tv közül. Bár az igazi az lenne, ha lenne még Vh1 classic, csak az meg ritka nagyon. : (
Ja az MTV-korszaknak meg akkor lett vége nagyonsokmindenkinél szvsz, amikor '95 nyarán lekódolták.

céerem 2010.02.12. 13:46:26

@Sün! balázs: Tudom, de egy idő után a 10 elég uncsi, és folyamatosan playlisteket gyártani... Egy generáció van köztük...

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2010.02.12. 13:55:41

@movhu:

Ki mondta, hogy visszaosztom? :) Ez benne a poén, tök offline a dolog. kell hozzá egy jókora merevlemez, oszt' ennyi.

balra 2010.02.12. 13:56:40

Amikor Ray Cokes így mutatkozott be: Hi i'm Roy Cakes...

balra 2010.02.12. 13:57:35

Meg a Billy Idol hétvége, nálam az volt a fordulópont, pedig nem voltam fanatikusa a csávónak.

tlantos 2010.02.12. 14:04:31

@David a barátságos. ^.^: nalunk falun a T szorja a musort. olyan is. mondjuk igy lehet sporolni, nem fizetsz elo, oszt nezed szobaantennaval azt, ami bejon :)

movhu 2010.02.12. 14:05:37

@Kepkocka: Jó, igazad van :) De ez alternatíva neked, nekem és még néhány elvetelmült netezőnek. A többieknek meg semmi, mert így lassan a kábeltévé szolgáltatók is folyamatosan veszik ki a "zenei" csatornákat. Ezzel együtt csökken a lemezeladás, és a végén ki lesz a hibás? Mindig a letöltés.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.02.12. 14:20:17

Deha mindenki elítéli a változást,akkor miért csinálják ezt? Miért kell zene helyett főműsoridőben azt néznem, hogy általam nem is imert feka repperek milyen autó gyűjteményt harácsolatak össze?
Érdekes, hogy pont most, a digitális televíziózás idején nem fogható széleskörűen egyetlen normális zeneadó sem, miközben pl a lakberendezésnek, vagy a kertészetnek van már (nem is egy) tematikus adója.

omlósz 2010.02.12. 14:21:54

@manmachine: 500Ft-ért ad többet is, a különböző stílusú Mtv-knek több értelme is van, az anya csatorna meg maradjon meg a valóságshowknak és az 1-2 slágerlistának

SpiderJerusalem 2010.02.12. 14:22:42

Csak annyit tudok mondani sracok,mint sokan mar elottem hogy VH1 CLASSIC 24 ora zene 1950-1998 ig kb es nincs rajta reklam...(egyaltalan nincs)
Hogy hol elerheto? Pl Antenna Digital legjobb szolgaltato kb es sok helyen elerheto sztem..
Nalam mar vagy 3 eve csak ez megy ha TV is ;)

BrainMan (törölt) 2010.02.12. 14:23:15

@sagia77: Időjárásnak, síelőknek, utazóknak.
A zenekiadók világa szerintem nagyon mellélő ezzel. Megpróbálnak olcsó semmit lenyomni a torkokon, és csodálkoznak, hogy nem megy. Azért van harácsolós feka repper műsor a tévében, mert annak a költségvetése sokkal kisebb, mint egy nomrális klippé. Nem fogják fel, hogy ez így nem megy.

SpiderJerusalem 2010.02.12. 14:24:32

@sagia77: Oszinte velemenyem az ,hogy ezek mar tenyleg az agymosasra hajtanak! Mas magyarazat nem lehet..

Pjotr Fjodorovics 2010.02.12. 14:39:04

MTV Most Wanted! Starrrrrrriiing, Raaaaaay Cokes!:-) Akkora volt ez a csatorna a 90-es években, én is szinte mindig néztem. A kedvenc nálam is a Braun European Top 20 volt (Pipp Dann kinek van meg? Ő is vezette egy időben...)

walter77 2010.02.12. 14:42:02

@movhu:

Azt hiszem a letöltés és a jogok tisztázása mellett még lenne létjogosultsága a zene tévéknek is. Csak persze ehhez a zenéről kéne szólnia. Nem hinném hogy azok a "fanatikus" zenerajongók, akik külföldi magazinokat olvasgatnak meg megveszik rendszeresen a hazaiakat ne lennének kíváncsiak olyan műsorokra amelyek mondjuk néhány azzal foglalkoznának, hogy pl. a Joy Divisionnek milyen hatása volt a kurrens zenenakarokra, klippekel, interjúkkal, koncertfelvételekkel.

Dester 2010.02.12. 14:44:44

Anno a német Vivát érdemes volt nézni, olyan zenéket adtak le, amiket sehol máshol (és most nem csak német zenékre gondolok). Sok máig ismeretlen, ám nagyszerű zenét a német Vivából ismertem meg anno.

Ma a VH1 és VH1 Classic az egyetlen üde színfolt számomra, bár ezekkel sem vagyok tökéletesen megelégedve. Viszont a nagyszerű DigiTV az én régiómban ezeket is kivette a szórásból, úgyhogy marad a fooBar kép nélkül és a net, klipek után vadászva.

MCsaba · http://alegy.blog.hu/ 2010.02.12. 14:52:44

Éjszaka még elviselhető az MTV és a Viva.. bár a VH1 sokkal jobb (de UPC-n sajnos osztozik a Comedy-vel)

Sákif za morro? 2010.02.12. 15:06:36

Rebecca de Ruvo: www.all-web-infos.com/Starsnackt/Rebecca_De_Ruvo-7145611.jpg

Off: Kíváncsi vagyok, hogy ki mennyit kapott ezért a crop-ért.... Legalábbis nálunk biztosan milliós pályázat lett volna a dologból.

On: Már régen nem nézek MTV-t. Régen faja volt. Emlékszem mekkora király voltam az iskolában mindig megvoltak a legfrissebb slágerek kazin. A műholdvevőről sztereóban lehetett felvenni. :-)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.02.12. 15:08:19

@Coyote82: "mindig is voltak kultmusorai, a kezdetektol fogva! ... a Beavis and Buttheadig ...

:-DD Ember! Az már az MTV végének volt a kezdete! A "mindig is", az zenét jelentett, klipeket mindenféle válogatásban. Nekem négy VHS kazetta van televéve egyenként válogatott klipekkel, kezdve még abban az időben, amikor a magyar tévén betervezett műsorban leadtak három! videóklipet, meg szilveszterkor kellett vadászni az MTV-ről lopott klipekre, amelyeken az emblémát a tévé valami ocsmány alkalmi ábrával takarta le. Paul King, Ray Cokes, Pip Dann, Maiken Wexø, Kristiane Backer (hú, de jó kis nőci volt), egy idő után már mindnek ismertük a stílusát. Minden óra kezdetekor egy spéci kis animáció, MTV-spot, hol ilyen, hol olyan, kis műalkotások, ismertem olyat, akinek komoly gyűjteménye volt belőlük, nekem is megvan egy-kettő. Még reklámokat is vettem fel tőlük, mert ott nem OMO mosóport és fájdalomcsillapítót reklámoztak beszarásig, hanem olyan reklámokat csináltak, amiért nem hagyta ott őket a néző. És akkor jött a Beavis és Butthead, a leépülés biztos jele. Meg valóságsó, aztán már nem is néztem, mert ha találomra odakapcsoltam, lassan már nem volt esélye, hogy zenét találok. Hosszú agónia után kasztrálta magát a nagy úttörő. RIP.

A VH1 elég jó volt, szerettem. De délután és este már a Comedy Channel látható a helyén, amely egyébként külön is látható, pedig egy példányban is fárasztó. Nem a szolgáltatók tehetnek róla, én azt vettem ki, hanem az MTV döntött így valamiért. Viva... Én zenét szeretnék hallani és látni. A YouTube-ot kár emlegetni, először is mert az MTV szerkesztője összeválogatott nekem egy csomagot a jónak talált klipekből, nem nekem kell kutatnom új klipek után. Másodszor pedig zizegő hangú, kockásodó, fél méretű klipekben kevés örömöt találok. Harmadszor: klipeket nézni pihenésként szeretnék, a tévében, anélkül, hogy nekem kellje összeszerkesztenem magamnak az anyagot. Music Television, ugye, ez volt a megoldás. Hát, ennyi.

mlif 2010.02.12. 15:12:55

@SpiderJerusalem:

és ha valaki nem a múltban él, hanem szeretne modern zenéket hallgatni?
azért nagy dolgok történtek annak idején az MTV-ben, emlékszem Aphex Twin "on"-t játszották heavy rotációban 92-ben!!!! meg FSOL-t, Orbitalt stb... Rengeteg nagyon aktuális zenét mutattak be akkoriban, a youtube tényleg jó lenne, ha nem lenne olyan ótvar a minőség, meg nem kellene állandóan aktualizálni az elmentett linkeket (a jogi problémák miatti folyamatos törlések ugyi).
hát ez van, pedig nagyon szeretem a jó klipeket, de már évek óta nézhetetlenek a zenetv-k, főleg h csak amcsi sz@r kommersz pörög egyfolytában, unalomig ismételt bijonszé meg társaik. eleve 6 grammy pffff.
az emberek ízlése azaz a valóság és a média által közvetített zenei világ között már egyáltalán nincs kapcsolat.
mtv, grammy stb díjátadók kb azon a szinten vannak, mintha a 80-as években a Sabrina meg a CC Catch kapta volna a szobrokat. pedig nem a zene lett szarabb, ugyanúgy vannak mai Eric Claptonok, Gabrielek Pink Floydok stb csak már nem a tévében találjuk meg őket.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.02.12. 15:13:19

Ráj Cokes egyszer élő adásban felhívta az anyját. Háj mam, itsz Rájmond. Hú, az kínos volt, de mókás. :-))

Szintén vele esett meg, hogy egy magyar lány betelefonált, kérni egy klipet talán a saját névnapjára. Egy időben volt ilyen, külföldi nézők kéréseit teljesítették. A névnap kis zökkenőt okozott. "Nájm dáj??" Az angolok ugyanis nem ismerik a névnap fogalmát, mivel az katolikus eredetű szokás.

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2010.02.12. 15:16:03

A Diginek most volt egy nagy piros pontja a Nóta TV-vel, ott olyan régi magyar klipeket nyomnak, hogy csak nézek...napközben megy a mulatós takony, de este jönnek a klasszikusok folyamatosan. A magyar videoklipgyártás története egy szégyenteljesen elhanyagolt / alulhallgatott / alulpublikált valami, igazán megérdemelne már egy komolyabb vizsgálatot. De normális zenetévé / hozzáférhetőség híján ez is csak vágyálom.

movhu 2010.02.12. 15:16:07

@Ben Zinkoot: Nekünk is sztereó műholdvevőnk volt, jobb minőséget produkált, mint az agyonmásolt kazetták.
BrainMan hozzászólásáról jutott eszembe. Akkor voltam a legnagyobb menő, amikor vasárnap este megérkeztem a kollégiumba a Depeche Mode - I feel You klipjével a táskámban, és mondtam, hogy "ezt nézzétek". Akkor látták Gahan új imidzsét a többiek először. Húú, micsoda idők voltak.

rakpartiróka 2010.02.12. 15:18:26

Nem a zenetévék szarok, hanem mi múltunk el harminc...

Sákif za morro? 2010.02.12. 15:20:24

@movhu: "Akkor voltam a legnagyobb menő, amikor vasárnap este megérkeztem a kollégiumba a Depeche Mode - I feel You klipjével a táskámban, és mondtam, hogy "ezt nézzétek"."

lol. Elég fiatal lehetsz.... Engem az egyetem ért az Enjoj the silence.... :-)))))))))

Sákif za morro? 2010.02.12. 15:20:58

@rakpartiróka: Minden másra meg ott van az mp3. ;-)

movhu 2010.02.12. 15:23:35

@Ben Zinkoot: Szomorúan közlöm veled, hogy már én sem vagyok annyira fiatal, milyen öreg lehetsz te :D. A középiskola utolsó évében volt az esemény.
Amúgy meg utána(fősikola) is kollégiumban laktam, így annyira ebből nem lehetne belőni a koromat.

BrainMan (törölt) 2010.02.12. 15:25:10

@rakpartiróka: Egy ideig én is azt hittem, hogy öregszem, és azért egyre szarabb az MTV. De a végéből látszik, hogy már nem is akart az lenni, ami volt. A mai zenék között is lenne MTV kompatibilis, csak ugya már nem divat klipet csinálni. Vegyed a lemezt és kész, kutass a neten, hogy ki ad elő és mit. Reklámra költeni nem menő, márpedig a klip az maga is reklám volt.

mlif 2010.02.12. 15:28:53

@rakpartiróka:
elmúltam harminc, de még mindig aktívan követem a friss muzsikákat elég sok vonalon. a zenetévék nem játszanak olyat. tíz éve ha megy klip egyáltalán, akkor az britni sakira blek ájd písz timbaland, mtv elektrón tiestó, mtv2-n pedig a futószalagon termelt indie-nek titulált tribute zenekarok. nem hinném h ők lennének a mai korszellem, hiába is erőltetik bele az agyunkba.

mlif 2010.02.12. 15:29:31

@rakpartiróka:
elmúltam harminc, de még mindig aktívan követem a friss muzsikákat elég sok vonalon. a zenetévék nem játszanak olyat. tíz éve ha megy klip egyáltalán, akkor az britni sakira blek ájd písz timbaland, mtv elektrón tiestó, mtv2-n pedig a futószalagon termelt indie-nek titulált tribute zenekarok. nem hinném h ők lennének a mai korszellem, hiába is erőltetik bele az agyunkba.

Sákif za morro? 2010.02.12. 15:30:47

@movhu: Bocsi, én automatikusan a középiskolai koleszra gondoltam. :-D Amúgy 39 vagyok.

Rob67 2010.02.12. 15:35:43

@Ben Zinkoot: Elég fiatal lehetsz, ha ott ért...
Én még sajna emlékszem a People are people-ra is.
Naja, ez az én hibám :)

Sákif za morro? 2010.02.12. 15:40:34

@Rob67: Honnan tudod hogy mennyit buktam? :-D Én is emlékszem arra a számra, igaz azt bekeliten pörgettük.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.02.12. 15:42:08

@BrainMan: Úgy van, a klip reklám volt, a legérdekesebb fajtából. Mostanában valahol láttam olyat, hogy tölthetek le klipet - újakat -, de csak ha fizetek érte. Mondtam is magamban, hogy ezek el vannak tévedve, ezek nem értik, hogy a fogyasztó tesz szívességet, ha megnézi a klipjüket, mert ettől lehet belőle vásárló.

Régebben az MTV Music Video Award akkora rang volt, olyan klipek készítésére szánták a fáradságot és a pénzt, ahogy a poszt is írta, hogy a kiemelkedőbb ifjú filmrendezőkről elmondták, hogy (ha) korábban videóklipek rendezésével kezdte. Emlékszem, egyik évben George Michael Freedom klipje, a videóklipek történetének egyik leghíresebb és legjobb darabja nem nyerte meg a díjat. Igaz, hogy szerintem rossz döntés volt, de a felhozatal színvonaláról azért árulkodik valamicskét.

rakpartiróka 2010.02.12. 15:45:41

Harmincasok! Én sokat utazom K-Európában és gyűjtöm a zenéket. Konkrétan beszarok a szlovén, ukrán, orosz, bolgár zenéktől. Eszméletlen jók. Az orosz (közeli) nyelv nem gond (ugye, harmincasok) a zene meg parádés.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.02.12. 15:49:05

Én arra emlékszem nagyon élesen, amikor Kurt Cobain halálát kürtölte világgá az MTV News...

Nálunk családi program volt szombat este a European Top 20... Real 2 Real-lal, Meat Loaf-fal, Magic Affair-rel, Cranberries-zel, Dr. Alban-nal, Green Day-jel, Outhere Brothers-szel és a többi, akkoriban nagyon menő előadóval. Szerettem.

kacce 2010.02.12. 17:01:05

@Pjotr Fjodorovics: Pip Dann! ne is mondd! Imadtam. Simone Angel-t is. Mindig tancolt mikor bekonferalt egy klippet. Ray Cokes, nahat o volt a legjobb. Allandoan neztem a Most Wanted-et. A Dial MTV ki is ment ki is ment a fejembol, orulok hogy valaki emlitette es visszajottek az emlekek hirtelen :D
O azok a boldog bekeidok. Elmorzsoltam par konnycseppet. Szep idoszak volt a 90-es evek eleje...

danz 2010.02.12. 17:01:41

Bazz ilyenkor mindig kicsit elszomorodok és ilyenek ugranak be mint:
-Headbanger Ball promója a Mother Love Bone istentelenül hatalmasanjó számával, alul futnak fekete sávban a zenekarok nevei, fönt meg fesztiválok és zúzás, videó beizzítva, este 10 óra és az ujjam a Rec gombon remeg
-Rebecca a Dialon bemondja a nap 5 klippjét, és várom, hogy a Guns megint lenyomta-e a Bon Jovi-t :)
-A 3 kismalac klippje a Green Jelly-től vagy a Nirvana Smells like-ja amikről '91-ben ámultam dumáltunk a középsuli folyosóján a szünetben
Egyszerűen jó volt akkor fiatalnak lenni :)

...illetve negatívumként '99-2000 környéke mikor újra MTV-t láttam és nem értettem hogy mi ez a szar....

no mail, no problem 2010.02.12. 18:31:03

A 120 minutes-ban néha zenészek is vezettek 1-1 műsort, Nick Cave, Iggy Pop, Henry Rollins maradtak meg. Közülük talán Rollins volt az egyetlen, aki nem válogatotta be saját zenéjét.

Rikiki 2010.02.13. 11:13:24

Purdékoromban szerelmes voltam Pip Dannbe. Braun European Top 20 még a mai napig megborzongat, ha csak rágondolok. Hétről hétre összeírtam és a suliban az osztályterem végében a faliújságra kitettem, hogy mi az eheti lista. Szombaton volt a EU 20 hétfőn este nyolckor a UK Top 20 (sponsored by pepe jeans vagy british knights mikor hogy), volt még At the Movies szintén Pip Dannel. Imádtam.

David a barátságos. ^.^ 2010.02.13. 11:26:18

@no mail, no problem: 120 minutes.. óhdejó is volt. páréve mikor bejött a MTV Hungary, akkor még volt rajta Alternative Nation, igaz hétfőn éjfélkor, egyszer fent is maradtam, és jóóvolt, de tényleg jovolt, csodálkozam is. Aztán ezis szépen eltűnt, nincs többé.. : (

Leeroy of SMV Design 2010.02.14. 17:38:40

Ó igen, azok a reklámok. Most ami kapásból eszembe jut: Levi's farmer, a The Clash zenéjével (Should I Stay Or Should I Go), British Knights "Hit the streets. BK", számos Nike-reklám, ami beugrik. Kár a csatorna mélyrepüléséért, bár én már 15 éve nem kísérem figyelemmel.

Coyote82 2010.02.16. 16:30:17

@Androsz: szerintem a Beavis and Butthead meg nem volt ennyire gaz, az meg javaban a kilencvenes evek kozepe! Akkor meg jo volt az MTV.

David a barátságos. ^.^ 2010.02.18. 00:01:28

@Coyote82: '93-ban kezdődött, meg azért, azis a zene körül forgott, mert csomó klipp volt benne és azon röhögtek béviszék. =D
süti beállítások módosítása